tisdag 11 december 2007

HEJ

Tack för beskrivningen av det orange ansiktet. Tror jag hängde med, man kan alltså använda vanlig modellera att fixa formar i, har inte tänkt på det tidigare, det måste nog utforskas senare...
Ja, det var faktiskt roligt att se färdiga resultat, iden med pepparkaksformar var rätt skoj, samlar nämligen på sådana(helst gamla med charm,inredningsdetaljer), något med hästformarna borde man utveckla, kanske till barnkammaren?? Har ännu inte själv hunnit prova med pappersmassa, de uppblötta tidningarna hann bli unkna..men jag tror det är lite svårare , mera okontrollerbart än limma pappersbitvarianten, men det skulle kanske gå snabbare.
Jag har nu ryckt upp mig och börjat fixa nån figur till julkrubban, skall inte uttala mig om vilka förrän de är färdiga, där fanns säkert flera slag av djur...skall nog lägga in bilder så fort jag får det ordnat, jag tror jag skall köpa en kamera imorgon,yes, klarar mig inte utan en sådan, får väl äta lite mindre i julhelgen istället..!
Vad gäller smycken är jag nog också mycket intresserad, just av karomail också, men jag får nog säkert möjlighet att prova själv med det först efter julen. Alla ideer och information tar man förstås gärna emot, men det är ju ni som bestämmer ifall ni fortsätter. Vanliga smyckesdetaljer fås ju nog härifrån staden och kanske jag kunde använda vanligt emaljmål som `surrogat`, tills karomailen anländer:)
Men nu skall jag fortsätta kleta med mina figurer förrän han kommer hem med våran fröken...

Inga kommentarer: