onsdag 5 december 2007

Lis-Marie, resultatet

Jaha, nu är alstren klara. De är torra och målade. Nyponen blev långt ifrån nypon. Jag vet inte alls vad de föreställer eller skall användas till men det är ett första stapplande steg till att prova en teknik som var helt ny för mej.


Det blev en del pappersmassa över när jag gjort dem färdiga och jag nändes inte kasta bort det så jag gjorde ett ansikte eller kanske en mask. Inte vacker alls med alltid kan man skrämma nån med den ;)





Det som sedan var kvar gjorde jag "pepparkaksgubbar" och "pepparkaksänglar" av. Jag fyllde formarna och lät torka. Änglarna fick vingar av järntråd som sedan fick papper runt.




Jaha, nu kom den bilden på liggande och jag får den inte svängd men ni får väl luta lite på huvudet.......

P.S. Jag fick paket från Slöjd Detaljer i går och väntar på följande uppgift. D.S

1 kommentar:

sonja sa...

Kul att få se. Speciellt papparkakasänglarna tycker jag om. Papier mache är en mycket mångfacetterad teknik med många möjligheter. Vilka man börjar ana först genom att själv experimentera och testa. Bara att experimentera vidare så upptäcker du nog fler möjligheter. Bra början.

s.