måndag 12 november 2007

Lis-Marie, mellanrapport :-)

En liten mellanrapport kommer här.

En mycket intressant teknik att jobba med. Lite svårt förrän man kom igång. Jag håller som bäst på med två föremål som är ganska lika i sin utformning men har försökt att använda båda teknikerna som blivit presenterde. Jag har ingen aning om vad jag skall använda mina alster till (men det är inte något problem för tillfället). Det som jag är mest förvånad över är att det tar så lång tid för arbetena att torka. Kanske använder jag för mycket lim eller har för tjock pappersmassa......? Jag skissade ju nypon till en början men i den ena versionen försvann nog
nyponet......



men den andra har lite av "rätta" formen kvar...

Återkommer när de är torra och färglagda....

1 kommentar:

sonja sa...

Hej! Roligt att få se något vad ni pysslar med =)Intressant.
Massan brukar nog ta en god stund på sig att torka. Speciellt tycker jag om man använt Ekovilla i den. Vad har du haft i din massa?
Då föremålen torkat helt kan man om man vill slipa ytan med fil eller/och sandpapper, och sen är det bara att måla med princip hurudan färg som hellst. Vill man ha en tåligare yta så kan man lacka på ytterligare.
s.