fredag 9 november 2007

Sonja - kommentar till smyckesmaterial

Hej!
Ursäkta att det inte hörts så mycket av mej på ett tag. Flyttat och haft mej och inte haft tillgång till egen Internet-uppkoppling på ett tag. Men nu borde livet återgå till det normala igen så småningom.

Håller helt med att Karomail är en enkel och trevlig teknik. Plattorna som jag använt är i rostfritt stål, 4x4cm, och enligt mej helt underbara. De är restprodukter från ett företag som sågar ut större maskinkomponenter med laser. Mitt enda problem är att jag inte vet vilket företag det är, eftersom jag fick dem via en bekant som i samband med ett annat projekt varit och grävt i lite roskisar. Har allvarligt övervägt att gå och göra det samma och söka reda på var jag skulle få tag på fler. Men om ni har kontakter till folk som jobbar med att såga ut saker i metall så är det också ett sätt att få tag på intressanta plattor.

De fyrkantiga plattorna har jag limmat fast på träskivor eller nålfibermatta och satt en tunn trälist på. De fungerar ypperligt som grytunderlägg. Karomailen tål faktiskt en varm stekpanna. I princip kan man säga att det träet tål, tål också karomailen.

Har också haft en del runda ”knappar” som jag använt i väskor m.m. De har jag lackat på baksidan med ”Hammarlack”. Det är en stadig metallack som i sig själv bildar ett trevligt
mönster. Finns att fås i järnhandlar m.m.

s.

Inga kommentarer: