tisdag 29 januari 2008

Lis-Marie, igen

Nu har jag lekt och experimenterat. Då man börjat är det svårt att sluta märker jag. Jag köpte fyra färger; rött, vitt, grönt och brunt. Vitt går ju att kombinera med de andra färgerna och variationsmöjligheterna är ju oändliga. Mönstren likaså.

Det som jag tycker är knepigt med mönster är att få "skarpa" kanter mellan de olika färgerna. Det blir lätt suddigt men det skall väl övas.

En sak testade jag som var intressant och det var att smälta fast pärlor och andra små föremål i emaljen. Blev ganska bra.

-
-
-

Det var tänkt att det skulle vara bilder här ovanför...............men det blir inte alltid som man menar. Jag måste fota på nytt och återkomma igen en gång. :-)

1 kommentar:

sonja sa...

Låter som du har haft kul =) Bra. Bara att experimentera vidare. Det där med suddigheten är nog knepigt. Men man lär sig. Kanske. Eller så är det bara tur ibland. Men lite teknik nog också, till exepel då jag använt tårtpapper som schablon kom jag på att man ska ha det upp och ner, eftersom då hålls extrapulvret bättre kvar på schablonen då man flyttar det av brickan. Är sådana små saker som gör det ibland.
s.