torsdag 31 januari 2008

Slutord, Lis-Marie

Kurs över nätet är riktigt bra. Då får man arbeta i sin egen takt. I början var det lite svårt innan man kom igång. Tekniken var ny och jag insåg inte möjligheterna med "pappersmassan". Tankesättet att från ett föremål skapa ett nytt föremål som inte alls behövde ha anknytning till bilden var svårt. Jag tror att det kräver övning men det var ju ett första försök. Skulle kanske varit lättare om vi fått i uppgift att skapa t.ex. skål....inte vet jag.

Smycketillverkning i denhär tekniken var också helt ny. Jätteintressant! Finns många variationsmöjligheter. Jag kommer säkert att göra flera.

Synd att vi inte var flera deltagare. Då skulle man fått flera nya idéer om man sett andras arbeten. Man ska inte kopiera men andras arbeten inspirerar.

En sak som jag tycker att eventuellt kunde varit intressant är att ledarna och deltagarna skulle ha träffats personligen en gång under kursen. Då hade man fått diskutera och ventilera åsikter och idéer på ett annat sätt.

Tack för mej.

Inga kommentarer: