måndag 29 oktober 2007

Lis-Marie, litet bekymrad ;-/

Nu har jag blandat ihop min "pappers-lims-smet". Det var svårt att veta hur mycket lim man skulle använda. Har försökt göra en stomme av järntråd och hönsnät och börjat forma till mina föremål. Mitt första intryck av "massan" var att det håller inte ihop på det sätt jag väntat mej men ett försök har jag gjort och nu skall jag låta det torka litet innan det offentliggörs med bild. Jag skulle vilja ha vissa detaljer smidigare...Ikväll skall jag försöka lägga till litet mera lim i en del av min massa och göra ett nytt föremål. Vi återkommer.....

1 kommentar:

sonja sa...

Hej

Jo, det är sant att det kan vara lite knepigt att få massan att hållas fast på en stomme av hönsnät och järntråd. Den kan vara lite för 'smulig' för det. Jag skulle nog nästan på en sådan stomme kascherat med pappersbitar istället. Massan är lite klumpligare att jobba med än kascherade pappersbitar.Men beror ju också på hurudant uttryck man vill att föremålet ska ha. Det är nog bara att experimentera och försöka.Och man kan ju också slipa föremålet med sandpapper då den torkat.
Men väntar med spänning på bilder =)

(sitter och fudnerar på om massan skulle kunna bli smidigare med en liten tillsats av krita, pulver altså, har inte prövat. Har bara en känsla av att det skulle kunna hjälpa...eller så skulle det bara bli totalt fel...måste pröva nångång)