torsdag 4 oktober 2007

Presentation Lis-Marie

Jag är en yrkesarbetande fru och mamma 50+, som jobbat på kontor i snart 30 år. Har tre söner, 30 år, 25 år och 12 år. Bor i Jakobstad med mannen och 12-åringen och en hund.

Som motvikt till mitt jobb sysslar jag med olika sorters hantverk. Det jag fastnat djupast i är leran, alltså keramiken. Har gått kurser i ca 15 år i både kavling, drejning, raku etc.

Andra "hantverk" jag sysslat/sysslar med är: vävning, tovning, stickning, sömnad, järnsmide, oljemålning, näverflätning, videflätning, luffarslöjd.....Kommer inte på något mera nu just. Inget av det jag nämnt behärskar jag perfekt men jag gillar att prova nya och annorlunda saker.

När jag läste om denhär kursen tyckte jag det lät intressant och hoppas jag får prova på många nya saker.

2 kommentarer:

sonja sa...

Välkommen! Roligt att höra av er!
sonja

mariaw sa...

Jag säger också välkommen! Så var vi igång - va roligt! Kanske du kan sätta in någon bild på något resultat av din breda hantverkskunskap - inget måste men skulle vara intressant!:)