tisdag 9 oktober 2007

PRESENTATION: JOHANNA


HEIPPA!


En lycklig hemmamamma...har man, en ljuvlig dotter,ett hem, en trädgård, en massa kreativa ideer och minimalt med tid.





Tja, lekte med tanken att dra mig ur det hela, är nämligen inte så bekväm vid datorn, men samtidigt var just den möjligheten lockande, vi får se hur det blir?? I övrigt lät det hela väldigt intressant, men det var främst möjligheten att få introduktion i paper mache jag fastnade för. Har ett behov av att pröva på just något slag av formgivning/skulptur, gillar det helt enkelt! Ingen meritlista på området direkt, förutom ett självporträtt i mossa , vid namn-Vägen till en mamma, en ståtlig dam som pryder vår trädgård och skrämmer slag på besökare, men jag gillar henne, våran dam... :)





Har faktiskt också gått en tvådagars kurs i Att hugga i sten/dvs. lättbetong, vilket var helt okej, har bara inte hunnit fortsätta med det.





Mina intressen i övrigt kretsar kring inredning och trädgård och det är väl också främst inom detta jag fått utlopp för en viss konstnärlig ådra:) ... jag gillar att omge mig med sådant som har lite personlig touche, känsla och är något abstrakt. Jag gillar att återanvända och använda på nytt sätt och mitt eget sätt.





Prövade faktiskt också gå ett slag på konstlinjen vid Söff, motsvarade inte då mina förväntningar men jag fick i alla fall lära mig, att måla också kunde vara roligt, tyckte speciellt om acryl, gick så snabbt och behändigt att använda.





Jag har under ungefär 10 år hunnit arbeta som florist på blomsterhandel. Ett arbete som också kräver fantasi och kreativitet och som också handlar mycket om former.





Men med denna kurs hoppas jag få inblick i nya och andra saker. SPÄNNANDE!

3 kommentarer:

lmtn sa...

Hej på dej. Roligt att du dök upp till slut. Det var lite ensamt att börja med. Jag har också noll-erfarenhet av blogg och dylikt. Men det ska bli intressant att prova på att skriva, sätta in foton och mest av allt att lära sig nya "hantverk".

sonja sa...

Hej!
Roligt att höra av dej! Din presentation låter jätte intressant och kreativ! Mossskulptur har jag aldrig själv prövat på men det där med blombutik låter bekant. Har själv jobbat inom branchen i många olika episoder.
Var inte skrämd av datorn, är inte så knepigt som det tillförst verkar. Och om det krisar så maila mej på sonja_backlund@hotmail.com så försöker jag hjälpa så gott jag kan. Men du har ju också nu redan lyckats med att både sätta in text och bilder så då är det väll lugnt. Jag tror det här kommer att bli riktigt kul!
häls.
s.

mariaw sa...

Jamen hej, vad trevligt att du dök opp! Blir nog bättre om man är flera och jag har nu en känsla av att detta kommer att bli riktigt bra - ni verkar båda väldigt kreativa! Och som ni märker att sätta in bilder, blogga och använda datorn för denna kurs är ju inte så svårt. Jag tycker det är spännande att använda bloggformat för en dylik kurs - jag har nämligen inte annars varit så intresserad av bloggande.
Lycka till med första uppgiften - stiliseringen!